Plastové karty jsou používány v obchodních řetězcích, klubech, fitcentrech atd. jako velmi užitečný nástroj k udržení, nebo získání zákazníka. Kvalitní věrnostní karta může jako součást dobře nastaveného věrnostního programu zvyšit image společnosti a pomáhá zvýšit atraktivitu nabízených služeb pomocí různých bonusů, odměn nebo slev. Investice do bonitních zákazníků formou věrnostního programu založeného na plastových kartách navíc nabízí kromě umístění důležitých údajů o zákazníkovi a loga či jiného sdělení společnosti a také možnost dalších reklamních prvků třeba na zadní straně. Zadní stranu takové karty můžete kdykoli nabídnout Vašim obchodním partnerům jako reklamní plochu, nebo ji použijte pro své účely. V závislosti na funkci věrnostního programu je karta vybavena buď magnetickým pruhem, čárovým kódem nebo čipem. Magnetické karty a čipové karty umožňují čtení a zápis, proto lze údaje o zákazníkovi uchovávat přímo na kartě a kdykoli je přečíst a změnit.

Možnosti využití karet

  • slevové karty
  • dárkové karty a poukazy
  • karty pro rychlou identifikaci zákazníka (například Makro Cash & Carry)
  • klubové karty s možností sbírání bodů

Zákazníci mohou ihned využívat výhod jako např. programů odměňování či propagačních akcí. Zákaznický či VIP status lze ověřit pouhým předložením karty. Návyky v utrácení jednotlivých zákazníků a jejich preference lze snadno zaznamenávat a vyvolávat přidáním čárového kódu, magnetického proužku či smart čipu na vlastní zákaznickou kartu.